WT-9 Dynamic LSA w wersji TOW i Club jest wyjątkowo szybkim, ekonomicznym, posiadającym doskonałe właściwości lotne oraz niesamowitą dynamikę samolotem. Jak na samololot tej klasy, posiada stosunkowo sporą ładowność, zachowując przy tym świetne osiągi 

WT9 Dynamic LSA jest jednosilnikowym dolnopłatem ze stałym podwoziem. Kabina dwuosobowa z miejscami obok siebie ze zdwojonym układem sterowania. Płatowiec wykonany jest z kompozytów szklanych i węglowych w układzie przekładkowym. Samolot jest certyfikowany zgodnie ze specyfikacją certyfikacyjną EASA dla lekkich samolotów sportowych CS-LSA. Dzięki temu można na nim szkolic pilotów do licencji PPL(A) oraz budować nalot.

Cechy wspólne

SilnikRotax 912 ULS, 100KM
Pojemność zbiorników paliwa126l
Powierzchnia skrzydeł10,5m²
Rozpiętość8,926m
Długość6,46m
Wysokość1,85m
Podwoziestałe
Masa własnado 410,8kg
Masa startowado 600kg
Masa użytecznado 189,2kg
ProducentAerospool spol. s.r.o. Słowacja

Różnice pomiędzy LSA TOW a LSA CLUB

TOWCLUB
Prędkość dopuszczalna275km/h263km/h
Prędkość przelotowa (75%)229km/h223km/h
Średnica śmigła1,726m1,75m
Śmigło regulowane w locieTakNie
Śmigło regulowane na ziemiNieTak
Hak holowniczyTakNie

Niska emisja hałasu łączy się z niskim spalaniem oraz niewielkimi kosztami operacyjnymi.

Sterowanie odbywa się za pomocą popychaczy lub linek.

Trymery elektryczne steru wysokości i lotek.

Klapy do lądowania są obsługiwane mechanicznie za pomocą dźwigni na konsoli środkowej.

Nad bezpieczeństwem lotu czuwa trzystopniowy system ostrzegania o prędkości przeciągnięcia, działający wstrząsowo mi.n. na drążek sterujący. O możliwości kolizji z  innym statkiem powietrznym informuje system AT-1 dając znaki wizualne i akustyczne. Ponadto WT-9 posiada awaryjny system spadochronowy.

Waga

Maksymalna masa startowa600.0 kg1323 lb
Maksymalna masa do lądowania600.0 kg1323 lb
Maksymalne obciążenie na siedzenie120.0 kg265 lb
Maksymalna całkowita waga przedniego bagażu2 x 10.0 kg2 x 22 lb
Maksymalna całkowita waga tylnego bagażu2 x 20.0 kg2 x 44 lb

Top Speeds at Sea Level (Non TOW version)

IASKIAS
Top speeds at sea levelAt 5800 rpm240130
At 5500 rpm230124

Top Speeds at Sea Level (TOW version)

IASKIAS
Top speeds at sea levelAt 5700 rpm*250135
At 5500 rpm240130

* Propeller regulator in CONSTANT SPEED mode permits to set max. 5700 rpm.

Cruise Speeds at Altitudes and Power Setting (Non TOW version)

Presurre altitudeEngine speedMAPCruise speeds
ftrpminHgIASKIAS
2000550024.2223120
4000550024.4216117
6000550022.6211114
8000550021.4201109
10000550019.9192104

Cruise Speeds at Altitudes and Power Setting (TOW version)

Presurre altitudeEngine speedMAPCruise speeds
ftrpminHgIASKIAS
2000550027.1229124
4000550025.1219118
6000550023.1209113
8000550021.3199108
10000550020.1191103

Fuel Operating Ranges (Non TOW version)

Endurances and ranges at altitude 2000 ft ISA
Engine speedrpm43004500480050005500
Fuel consumptionl/h14.515.517.218.521.3
IASkm/h165175190200223
KIASknots8994103108120
CASkm/h163172185194215
KCASknots8893100105116
TASkm/h172183196206228
KTASknots9399106111123
Usable fuel (l)119hh:mm8:127:406:556:255:35
km14111404135613251273
100hh:mm6:536:275:485:244:41
km11861180113911131070
80hh:mm5:315:094:394:193:45
km948944911890856
60hh:mm4:083:523:293:142:49
km711708683668642
40hh:mm2:452:342:192:091:52
km474472455445428
20hh:mm1:221:171:091:040:56
km237236227222214

Fuel Operating Ranges (TOW version)

Endurances and ranges at altitude 2000 ft ISA
Engine speedrpm55005500550055005500
MAPinHg27.126.125.124.123.1
IASkm/h229218207195184
KIASknots12411811210599
CASkm/h221211201190180
KCASknots11911410910397
TASkm/h228217207196185
KTASknots123117112106100
Fuel consumptionl/h27.822.820.918.917.9
Usable fuel (l)119hh:mm4:165:125:426:186:39
km9741132118112341234
100hh:mm3:354:224:475185:35
km81995299310371037
80hh:mm2:523:303:504:144:28
km354761794830830
60hh:mm2:092:372:523:103:21
km491571596622622
40hh:mm1:261:451:552:072:14
km327381397415415
20hh:mm0:430:520:571:031:07
km164190199207207

Rate of Climb (Non TOW version)

IASKIAS
Best angle of climb airspeed VX (at SL)100 IAS54 KIAS
Rate of climb at VX (at SL)985 fpm
Best rate of climb airspeed VY (at SL)127 IAS69 KIAS
Rate of climb at VY (at SL)1085 fpm

Rate of Climb (TOW version)

IASKIAS
Best angle of climb airspeed VX (at SL)104 IAS57 KIAS
Rate of climb at VX (at SL)1127 fpm
Best rate of climb airspeed VY (at SL)127 IAS69 KIAS
Rate of climb at VY (at SL)1190 fpm

Prędkość przeciągnięcia

IAS KIAS
Rejs, klapy 0 (0°)7842
Start, klapy 1 (15°)6837
Lądowanie normalne, klapy 2 (24°)6435
Lądowanie awaryjne, klapy 3 (35°)6133